WE GAAN NAAR DE PINGUINS!!! - Reisverslag uit Ancud, Chili van Elske Voermans - WaarBenJij.nu WE GAAN NAAR DE PINGUINS!!! - Reisverslag uit Ancud, Chili van Elske Voermans - WaarBenJij.nu

WE GAAN NAAR DE PINGUINS!!!

Blijf op de hoogte en volg Elske

12 Januari 2016 | Chili, Ancud

Mam, speciaal voor jou toch even een korte update van ons doen en laten hier.

Onze reis begon goed. Eerst bijna onze bus met tas en al gemist toen we even gingen plassen tussendoor. Zonder het ons te beseffen waren we in een van de zeer zeldzame situaties beland dat er iets snel ging in Bolivia, ja daar hadden we natuurlijk niet op gerekend. Sprintje dus. Vervolgens moesten we bij de grens overstappen op een andere (Argentijnse) bus, die we ook bijna mistten omdat we niet door hadden dat we met het oversteken van de grens in een andere tijdzone beland waren. Na een reis van een uurtje of 28 waren we dan uiteindelijk toch in Salta, Argentinie. Toen was het kerst en dachten we onszelf te trakteren op een (voor onze standaards) chique kerstdiner. Dat deed ons toch weer even de voordelen van deep fried voedsel inzien; als het eten deep fried is, zijn de bacterien dat ook. Nou die luxe heb je niet bij chique voedsel, dus lagen we allebei ziek op bed met kerst. Gelukkig waren we min of meer hersteld op oudjaarsdag en inmiddels afgedaald naar Mendoza, daar waar alle Argentijnse wijn vandaan komt. Mooie stad, best groot ook, moet toch wat te beleven zijn zou je zeggen, zo met oud en nieuw. Feestjes was allemaal een beetje moeilijk dus wij dachten we gaan naar het centrale plein, daar zijn vast mensen. Ware het niet voor onze twee nieuwe vrienden uit het hostel, dan hadden we met z´n tweetjes bij het Joodse monument op het centrale plein in Mendoza het nieuwe jaar ingeluid. Nu waren we toch zeker met z´n vieren. Dat is toch mooi het dubbele van twee (Elske, jij rekenwonder). Op één vader die zich uitleefde op Romeinse kaarsen na, was er bijzonder weinig vuurwerk te bekennen. Ik kan gerust zeggen dat dit mijn meest nuchtere oude en nieuw in jaren (maar dan ook jaaaaaaren) was. Nou gingen we op nieuwjaarsdag naar Star Wars met onze nieuwe vrienden (ik ben nog steeds onder de indruk dat ze Tinka zo ver hebben gekregen), wat een hoop goed maakte. Ook onze wijn tour twee dagen later was fantastisch, we gingen met een tandem (en tandems zijn nou eenmaal fantastisch).Na een week in Argentinie vonden wij het hoog tijd om een nieuwe stempel in ons paspoort te halen, een Chileense dit keer. De eerste stop in Chili was Valparaiso, de culturele hoofdstad van het land, zo zegt men. Nou ik vind dat ook. Overal in de stad zijn leuke huisjes, mooie muurschilderingen, muziek, noem maar op, en alles met dat rauwe randje van een havenstad. Ik hou ervan. Daarna door naar de hoofdstad Santiago. Best leuk, niet heel bijzonder, wel een hele lange straat bomvol met ontzettend hippe, doch betaalbare, winkeltjes. Daar hebben we ons wel een beetje uitgeleefd zou je kunnen zeggen.

Na Santiago was het eindelijk tijd om richting de pinguins te gaan (daar verheug ik me al maaaaaanden op, want wie houdt er nou niet van pinguins?!), en dit keer niet met de bus. Nee, vrienden moet je zorgvuldig en rationeel uitzoeken, dus kozen wij er twee met een auto. Een van de jongens die we in Mendoza hadden ontmoet zou vliegen naar Patagonie om daar te wandelen, waardoor er ineens plek vrij kwam in de auto. D ander wilde best met ons naar de pinguins (zoals ik al zei: wie houdt er nou niet van pinguins). Zo geschiede het dat wij nu in een auto, met chauffeur en al, op pad zijn. Ik vind het heerlijk, en ook nog eens reuze gezellig. Af en toe wel even bukken als we politie zien, want achterin zit niet bepaald een gordel (huh, gordel, wat is dat?! Ja die gebruiken ze dus gewoon hier in Chili), maar verder best 1 groot feest. En morgen gaan we dus naar de pinguins, pinguins? Pinguins! ....... Pinguins (pinguins).

• 12 Januari 2016 - 08:07

Keechy:

PINGUINSSSSSSS

• 12 Januari 2016 - 13:12

Fay:

Have fun met de pinguins, oud en nieuw doen we gewoon nog een keertje over in maart!

• 12 Januari 2016 - 17:23

S.uitvlugt:

lieve Tnka en Elske Wat hebben jullie toch een heerlijke reis.Dat hebben jullie ook wel verdiend na al die maanden met het onderzoek.Dus geniet er nog van. In Holland moet je weer aan de bak hoor!Met Opa en mij gaat het goed.Wij zijn ook blij als je weer thuis bent hoor,zeker dat gekwebbel. Tinka wees voorzichtig n doe de groetjes aan de pinguïns Heel veel liefs van Opa en Oma

• 12 Januari 2016 - 18:04

Kitty:

Geweldig al jullie verhalen, geniet er nog maar lekker van, voor je het weet zit je hier in de winterkou.
    En wanneer jullie toch nog van wat vuurwerk willen genieten moet je maar even met ome John de knaller praten ha ha.